Przeznaczenie hal handlowych i targowych:
- centra handlowe;
- hale sprzedaży hurtowej;
- targowiska;
- markety budowlane;
- centra ogrodnicze.
Lokalizacja hal handlowych i targowych
Lokalizacja hal handlowych i targowych jest kluczowa. Tego typu obiekty najczęściej są budowane na obrzeżach miast, w miejscach, do których dostęp nie stanowi problemu. Idealną lokalizacją stanowią okolice głównych tras komunikacyjnych, takich jak autostrady lub drogi ekspresowe. Równie ważne jest zagospodarowanie terenu wokół hal handlowych i targowych. Trzeba przy tym pamiętać o rozbudowanej infrastrukturze drogowej oraz o wystarczającej ilości miejsc parkingowych. Co więcej, lokalizacja obiektów nastawionych głównie na klientów detalicznych powinna również zapewniać dobry dostęp do komunikacji miejskiej. Dodatkowym plusem będzie zagwarantowanie miejsca dedykowanemu rekreacji w postaci np. placu zabaw oraz zaplecza gastronomicznego.
Projektowanie hal handlowych i targowych
Projekt hali handlowej i targowej musi być dostosowany do jej przyszłej funkcji. Budynek powinien być zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo konstrukcji, pożarowe oraz użytkowania obiektu. Najlepszym wyborem będzie zlecenie realizacji projektu firmie, która zajmuje się planowaniem oraz tworzeniem obiektów przemysłowych. Współpraca z taką firmą jest gwarancją opracowania optymalnego projektu zarówno pod względem rozwiązań materiałowych i konstrukcyjnych, jak również kosztów przyszłej budowy obiektu. Dobrze zaprojektowana hala zapewnia bezproblemowe użytkowanie oraz niskie koszty eksploatacji dla przyszłych najemców.
Koszty budowy hal handlowych i targowych
Koszty budowy hal handlowych i targowych są nieporównywalnie niższe od kosztów budowy tradycyjnych galerii handlowych. W oczywisty sposób przekłada się to na atrakcyjne stawki czynszu dla potencjalnych najemców. Niski koszt wynika z wykorzystania optymalnych rozwiązań konstrukcyjnych oraz z zastosowania do budowy atrakcyjnych cenowo materiałów.
Godziny otwarcia hal handlowych
Główny wpływ na godziny otwarcia takich obiektów ma ich przeznaczenie. Najczęściej hurtownie w halach handlowych i targowych są otwarte od wczesnych godzin porannych do popołudniowych. Obiekty nastawione na sprzedaż detaliczną są natomiast czynne w takich samych godzinach jak galerie handlowe, czyli od godz. 9/10 rano do 20/21 wieczorem.
Rozplanowanie przestrzeni wewnętrznej
Modułowe rozplanowanie wnętrz hal handlowych i targowych jest typowe, a taki układ funkcjonalny wynika z dużej ilości najemców. Najczęściej spotykany jest podział na stoiska i boxy o różnej powierzchni. Taka różnorodność pozwala sprostać oczekiwaniom wszystkich najemców. Każde stoisko wyposażone jest w oddzielne sekcje instalacji elektrycznych, w tym również oświetlenia.
Zalety hal handlowych i targowych
Hale handlowe i targowe budowane w lekkiej konstrukcji stalowej są atrakcyjne cenowo pod względem realizacji, ale również późniejszych kosztów eksploatacji. Ich kolejną zaletą jest szybkość projektowania oraz budowy takiego obiektu. Doświadczony generalny wykonawca jest w stanie zamknąć cały proces inwestycyjny w ciągu roku. Do budowy hal targowych i handlowych używane są dziś materiały i rozwiązania ekologiczne. Coraz bardziej popularne staje się na przykład instalowanie paneli fotowoltaicznych na dachach lub wykorzystywanie pomp ciepła do ogrzewania budynków. Warto również pamiętać o estetyce hal handlowych i targowych, które potrafią świetnie wpisać się w nowoczesną architekturę i coraz częściej charakteryzują się ponadczasowym designem.